ProefLOKAAL Bommelerwaard

een herkennings- en ontmoetingspunt voor alle fijnproevers uit de Bommelerwaard
 

Over ons
ProefLOKAAL Bommelerwaard zet de Bommelerwaard op de (menu)kaart. Lekkers van telers, boeren, chef-koks, bakkers, wijnspecialisten, slagers, traiteurs. Enthousiaste producenten en samenstellers: ze presenteren de smakelijkste resultaten van hun samenwerking gebundeld in ProefLOKAAL.

ProefLOKAAL is hét herkennings- en ontmoetingspunt voor alle fijnproevers uit de Bommelerwaard (en kom je van verder, dan ben je ook van harte welkom). In en om ProefLOKAAL wordt samen gegeten, gekookt, geproefd, recepten uitgewisseld. En worden verhalen verteld over de herkomst van ons eten. Samen aan en om tafel. Om te proeven en ons eten en de verhalen daarachter beter te leren kennen. ProefLOKAAL Bommelerwaard kán een streekmerk worden. Het probeert in ieder geval een inspirerend zetje te zijn naar een nieuwe, meer lokale, economie.

Lekker lokale evenementen

Op het ProefLOKAAL Festival, in het 3e weekend van september, komt al het lekkers in de Bommelerwaard samen. In de aanloop naar het Festival komen producenten en samenstellers in een co-creatiesessie bij elkaar om kennis te maken, verbindingen te leggen, elkaar te versterken.

Stichting ProefLOKAAL Bommelerwaard

 

ProefLOKAAL Bommelerwaard is een initiatief van Lieke Dappers van Restaurant La Folie, Geert de Weert van Kwekerij de Westerbouwing, John Merks van Wijnkoperij Luuc van Boort en Marieke Hüsstege van EN OMGEVING collectief voor co-creatie & communicatie. Ondernemers met liefde voor lekker & lokaal. Samen met het bestuur en de commissies van de Stichting ProefLOKAAL Bommelerwaard verbinden ze het professionele netwerk van streekproducenten en ‘samenstellers’ en organiseren lekkere evenementen en aanhakers waarbij een breed publiek kan proeven van het lekkerste dat de Bommelerwaard te bieden heeft.

 

Co-creatie, co-productie, co-financiering

ProefLOKAAL zet de Bommelerwaard op de (menu)kaart. Om dat goed te kunnen blijven doen zoekt de stichting naast professionals in eten en drinken ook sponsoren, investeerders en co-financiers. Om lokale smaken, producenten en samenstellers zichtbaar en herkenbaar onder de aandacht te brengen van het publiek.